1 Kasım 2011 Salı

TIHMINDA BİR ÇINAR AGACI YOK ! Bir nedeni varmı yok !

Geçtigimiz yaz köyden saygı duydugum deger verdigim bir agabeyimle, Osman Tolu yla Kenanın oğlu Osman diyelimki anlaşılsın 'abi hadi Darendeye gidip Aşuduyu(Günpınarı) Şeyhamidi Veliyi şöyle bir dolaşıp gelelim ' dedim sagolsun kırmadı beraber yola koyulduk karayolunun hacılar ve fenk köyü hizasına gelince Abi bunca senelik bu memleketin insanıyım şu aşagıdaki köylere hiç girmedim deyince osman abi şu ilerde yolu var soldan aşagı inelim dedi bir yolki steblize ve keskin virajlar aşagıya dogru inerken kendimi sanki boyut degiştirmiş gibi hissettim.Buralar tam film platosu olacak yerler kovboy filmlerindeki gibi yüksek daglar sanki kızılderililer heran tepelere atlar ve mızraklarıyla sıralanacak kanyondan geçen posta arabalarına  çıglık çıglıga saldıracaklar  kanyonları  çok derin ıhlara vadisi gibi vadi yemyeşil çeşitli agaçlarla dolu tohma vadisinin ortasından şarıl şarıl akarken insana bir başka huzur veriyor belki orda yaşayanlar için bunlar olagan birşey olsada dışardan gelenler için harika bir manzara var.Ha.....bu yazıyı neden yazma geregi duydum ? İşte bendeki çevrecilik hastalıgı diyelim Fenkten Aşagıya dogru gittikçe Hacılar civarında ve Tohmanın kenarında Büyük azametli gövdeleriyle el kadar iri yapraklarıyla sonbaharda dökülürken bakır rengini alan yapraklarıyla sıra sıra ulu ÇINAR agaçları koskocaman gölgelerini, uzun kollarını Tohma nın aktıgı yol boyunca uzatmış, ben her zaman köye gelmeden önce özellikle YUSUFDEDE pınarının bulundugu yerdeki su kenarlarına ÇINAR fidanı dikmeyi düşünsemde bir aksilik olmuş getirememişimdir Halbuki biliyorum ne kadar hayır dua alacagımı gölgesinde oturanların Allah Razı olsun diyecegini kuşlardan bile dua alacagımı  ve onun o güzelim agacın büyüdükce kol attıkca Ulu ve Asil duruşunu hayalliyorum ama inşallah dikecegim benden önce biri dikmezse neyse dikenler olursa varsın o agaç dikmenin müthiş dayanılmaz keyfini ruhumuza verdigi huzuru o tatsın ne olacak ? Birde ben dikerim  Köyümü seviyorum diyorum ya    ha birde o su kenarlarına Kestane agacı fidanı dikmek istiyorum yetişirmi derseniz Şeyhamidi Velide ve Ankara da gördüm demekki karasal iklimdede yetişiyor evet dostlar gönül böyle ister Ya nasip bir fidan bir fidan daha herkes köyüne beldesine ekmiş olsa cennet vatanımızdaki o çıplak daglarımız ovalarımızla bir orman ülkesi olur Hülasası.Köyüme bir çöple dahi faydalı olabilirsem verdigim fayda tüm vatanım içindir.Kalın saglıcakla....Bu vesileyle buraları bana tanıtan Osman Tolu Agabeyimede burdan tekrar teşekkür ediyorum...BU YAZIMLA İLGİLİ ANLATTIGIM YERLERİN FENK-HACILARIN 14 ADET RESMİ YUKARDADIR BİLMİYORUM DOGRUMU ANLATMIŞIM ?

Hiç yorum yok:

VEFAT ....Köyümüz eşrafından Adanada ikamet eden,merhum Hasan Yıldırım ın kardeşi,Hayrullah,Bekir,Ramazan ve Ömer Yıldırım ın abisi Mustafa...