20 Nisan 2014 Pazar

TEMİZLİK İMANIN ŞARTIDIR ....!

Degerli  Bahçeiçi köyü sakinleri,yaz ayları vuslat ayları çok sevdigimiz köyümüzle ve dost ,akrabalarımızla kavuşma zamanıdır,benim ve birçok kimsenin mevzu ettigimizde çok rahatsız oldugumuz bir konuyu burda açmadan geçemiyecegim yazın köye vardıgımızda bağ ve bahçelerimizde ,yol ve boş arazilerde havada uçan poşetler,bahçelerde boş pet şişeler akla hayale gelmiyecek atıklar harıklarımızda Dünyamızı kirletiyor dolayısıyla önce köyümüzü ve sularımızı ,çevremizde hoş olmayan çöplük manzarası oluyor ,bir tanıdıga sordum çöpleri ne yapıyorsunuz diye,Özderesine atıyoruz dedi ! niye yakıp imha etmiyorsunda oraya atıyorsun deyince cevap çok enteresan herkes oraya atıyor dedi.Derebağdan yukarı çıkarken Han yerinde Veli çavuşun eski harabe evinin civarında ,Karovzuda daha birçok yerde havada uçuşan poşet vesair çöpler gördümTıhmın her tarafı çöpler uçuşan bir köy olmayı haketmiyor dostlar o temiz sulara atılan çöpler pis bir çevre olarak sana bana dönecek neticede harıga atılan çöp benim bahçeme benim attıgım çöp senin bahçene suyuna otuna kadar nüfuz edecek.Büyük şehirlerde çevre kirliligi had safhada zehirli atıklardan tutun yola kül tablasını dökene kadar her şey mevcut, köylerimizin tertemiz kaldıgını düşünüyordum ama şimdi bizim köyümüz böyleyse Anadolunun diger köylerini düşünmek bile istemiyorum.acilen bilinçlenmek çocuklarımıza tertemiz yaşanabilir saglıklı bir Dünya bırakmalıyız.1-Kişisel temizlik 2-Çevre Temizliginin yolu Ruh temizliginden geçer insan bilinçlendikçe hepsi birden gelir yola bir izmarit dahi atarken sadece senin izmaritin olmuyor ya digerlerinin hepside atıyorsa ,bizde bir anlayış var kapımızın önünü temizleriz çöpünü komşunun evine dogru süpürürüz halbuki baktıgın zamançöp yine orda temiz yaşanabilir dünya için bir bütün düşünmek gerekir herkes çöpüne atıklarına sahip çıksın ki çevremiz yemyeşil,sularımız berrak içilir,etimiz ,sütümüz sebzelerimiz vede pırılpırıl bir gökyüzümüz olsun olsunki bizden sonra saglıklı evlatlarımız neslimiz bize Allah razı olsun Temiz bir dünya bıraktılar desin.  Sağlıklı tertemiz bir dünya dilegiyle hoşça kalın.

Hiç yorum yok:

VEFAT ....Köyümüz eşrafından Adanada ikamet eden,merhum Hasan Yıldırım ın kardeşi,Hayrullah,Bekir,Ramazan ve Ömer Yıldırım ın abisi Mustafa...